YUKK m.19 a göre yabancıların Türkiye’de ikamet etmeleri için alınması zorunlu belgeye ikamet izni belgesi denmektedir. Bu belge ülkemizde ikamet etmek isteyenlere hukuken korunan ikamet imkânı sağlamaktadır. İkamet izni başvurularında birçok belge verilmesi ve işlem yapılması gerekmektedir.
BAŞVURUMU NEDEN AVUKAT ARACILIĞIYLA YAPMALIYIM?
Bu işlemlerin avukat aracılığıyla yapılması Türkiye’de ikamet etmek isteyen yabancılar için çok avantajlı bir durum oluşturacaktır. Şöyle ki; öncelikle gerekli belgelerin temini hususunda birçok kuruma müracaat etmek gerekmektedir ve avukatlar yaptıkları iş gereği kurumların konumlarına çabuk ulaşabilmekte ve kurumların işleyiş sistemini bildiklerinden işlemlerin daha hızlı sonuçlanmasını sağlayabilmektedir.
Burada dikkat çekilmesi gereken en önemli nokta ise bu işlemler hukuki çerçeve içinde korunmuş olmakta ve müvekkile yapılan işlemlerle alakalı hiçbir hukuki sorumluluk atfedilememesidir. Ayrıca yabancı kendisi başvuru yaptığında kendi ülkesinden bir belge gerektiğinde veya ülkesine dönmesi gerektiğinde buradaki işleri aksayabilmekte ve yaptığı işlemlere baştan başlamak zorunda kalabilmektedir. Tabi bu durum da fazladan para ve zaman kaybedilmesine yol açmaktadır. Avukat aracılığıyla takip edildiğinde ise böyle bir durumda avukat işlemlere devam etmekte ve bir aksama olmadan sorun yaşanmadan işlemler sonuçlanmış olmaktadır.
İKAMET İZNİ ÇEŞİTLERİ NELERDİR?
Türkiye ikamet izninin birçok çeşidi bulunmaktadır:
- Kısa dönem ikamet izni,
- Uzun dönem ikamet izni,
- Aile ikamet izni,
- Öğrenci ikamet izni,
- İnsani ikamet izni
- İnsan ticareti mağduru ikamet izni.
Bu izinler için gereken ortak belgeler bulunmakla beraber özel şartlar da getirilmiştir. Örneğin uzun ikamet izni alabilmek için en az 8 yıldan beri kesintisiz bir şekilde TR’de ikamet etmek gerekmektedir. Ayrıca kanunumuz ikamet iznini daha kolay verebilmek adına birçok durumu izin alınabilecek durumlara dahil etmiştir. Örneğin kısa dönem ikamet izni alınabilecek durumlardan bazıları şunlardır: Ticari bağlantı veya iş kuracaklar, Türkiye’ de taşınmaz malı bulunanlar, bilimsel araştırma amacıyla gelecekler, turizm amaçlı kalacaklar…Bununla birlikte bu izin süreleri de farklılık göstermektedir. Uzun dönem izni süresiz ikamet etmeyi sağlarken kısa dönem izni en fazla 2 yıl süre için verilmektedir. Ancak TR’de çalışmamakla birlikte Cumhurbaşkanınca belirlenecek kapsam ve tutarda yatırım yapacaklar ve bu kişilerin eşi ile 8 yaşını geçmemiş çocukları için en fazla 5 yıllık ikamet izni verilebilmektedir.
İKAMET İZNİ BAŞVURUSUNDA GEREKEN BELGELER NELERDİR?
- Pasaportun aslı(Pasaport değiştirilmişse önceki pasaportun işlem gören sayfaları)
- Son 6 ay içinde çekilmiş fonu beyaz olan biyometrik fotoğraf
- Geçerli sağlık sigortası
- Türkiye’de ikamet edilecek adres
- Adli sicil kaydı
- Sosyal yardım alınmadığına dair belge
Alkan Hukuk Bürosu ailesi olarak her türlü ikamet izni başvurularınızda bu konuda uzman avukatlarımızla size hizmet vermeye hazırız. Avukatlarımıza bu konuda her zaman ulaşabilir ve aklınızdaki tüm soruları sorabilirsiniz. Davanın veya işin maddi değeri farketmeksizin her müvekkilimizin işi bizim için eşit ve aynı derecede önemlidir. Dolayısıyla avukatlık hizmeti anlayışımızda güven, kalite ve özen esastır.